En dáárom is het negeren van je gevoel, funest voor je business

Bijgewerkt op: 15 jun.




Soms let je niet goed op wat je lichaam (lees; intuitie) je wil vertellen. En uiteindelijk moet je daarvoor op de blaren zitten.

En laat mij dat afgelopen jaar nou ook zijn overkomen.

 

Om te weten waar ik het precies over heb, is het handig als je wat voorinformatie hebt.


Eind vorig jaar, werd ik benaderd door iemand, waar ik vroeger tijdens mijn studententijd voor heb gewerkt. Dat was ongeveer dertig jaar geleden (OMG!).


Kansen

Deze man wilde met mij in gesprek over de social media aanpak voor een vliegvereniging hier in de regio. We maakten een afspraak. Gesprek gehad, uitgebreid gesproken over social media strategie etc. Ging allemaal prima. Ondanks zijn manier van communiceren. Hij vertelde dat hij nog meer potentiële klanten voor mij had. Leuk, dacht ik, nieuwe kansen.


Dus ik lekker voortvarend bezig, offertes gemaakt, 1 voor hem en 1 voor een potentiële andere klant.


Zoals je misschien weet uit mijn podcast afleveringen, heb ik in 2019 besloten dat ik geen social media beheer meer doe voor klanten.


Dus mijn offertes waren gebaseerd op social media strategie incl. trainingen & maatwerk social media template-ontwerpen voor het eerste half jaar zodat ze meteen van start zouden kunnen gaan.


Goed, offertes verstuurd. Tweede afspraak gemaakt. Bleek dat ik de offertes voor niks had gemaakt. Want de man wilde iemand die social media beheer voor zijn vereniging én zijn klant ging doen.


Tot zover, niks aan de hand

Oké en hier ging het dus fout ( en nu ik dit vertel, voel ik de schaamte al weer opkomen):


Ik zei: 'eigenlijk doe ik dat niet meer, social media beheer'.


Zijn reactie, hij snauwde me toe:


“Dan neem je maar iemand aan die dat gaat doen maar dit is wat we willen"

Wat zei ik toen:

gif

'Oké, ik wil jullie het eerste half jaar wel helpen totdat jullie iemand hebben die ik kan trainen en die het vervolgens kan overnemen'.


Wat ging hier mis?

  1. Dit gesprek gaf mij een vervelend onderbuikgevoel. Dat gevoel heb ik genegeerd. Dat dit een belangrijke red flag was, bleek later. Daar kom ik in een volgend blog op terug.

  2. Daarnaast ging ik volledig voorbij aan wat ik zelf wil en hoe ík wil werken. De wensen van degene tegenover mij waren blijkbaar belangrijker dan die van mij.


Kortom, het lieve meisjessyndroom stak de kop op. Hij heeft een probleem en ik paste me aan om dat probleem op te lossen.


En dit, lieve lezer was slechts het begin van het hele debacle. Want als het in de basis al niet goed voelt, dan is de kans groot dat de rest van de samenwerking niet veel beter verloopt. Dat is dus precies wat hier is gebeurd.


Van fouten kun je leren

Hoe kun je er voor zorgen dat je sterk en bij jezelf blijft?


1. Bepaal vooraf wat je wilt/hoe je wilt werken/welk doel je wilt bereiken.


2. Geef niet meteen antwoord op elk verzoek of vraag.

Laat een stilte van 3 sec vallen na de opmerking van de ander, > kijk hem/haar aan > adem rustig door. En zeg rustig: ‘ik ga hier over nadenken en ik kom er op een ander moment bij je op terug’.


3. Bedenk vooraf wat je zegt als je gesprekspartner iets wil of zegt wat niet past bij jouw werkwijze/doel of wens. Bijv. 'Ik snap je vraag. Ik werk op een andere manier nl. ....(zelf invullen) dus ik kan je niet verder helpen'.


4. Het aller- allerbelangrijkste: luister goed naar je lichaam en vertrouw op je intuïtie. Want die klopt -bijna- altijd

A quiet mind is able to hear intuition over fear

Heb jij ook wel eens zoiets meegemaakt? Ben jij ook iemand die in lieve meisjes (of jongetjes) gedrag vervalt? Of dat je ‘vergeet’wat je zelf wilt?


Als je je verhaal kwijt wilt, stuur me een bericht via de contactpagina van deze website of zoek me op op insta, facebook of linkedin.



 

Hé hallo,

Wil je eindelijk eens die social media voor je onderneming aanpakken?


Laat mij je helpen.

Neem contact op voor