Search Results

24 items gevonden

Blogposts (6)

  • Razendsnel de beste ideeën met deze 5 simpele tips

    Vandaag wil ik het met je hebben over inspiratie. Je kent deze gedachten vast wel: "Ik moet (vul zelf in) doen maar ik heb geen inspiratie' of 'oh, ik ben zo geïnspireerd door die-en-die-weet-ik-veel- goeroe'. Maar wat is inspiratie eigenlijk? Inspiratie kent vele definities De betekenis van het woord ‘inspiratie’ komt van het Latijnse woord ‘in spirare’, dat letterlijk ‘inademen’ of ‘inblazen’ betekent. Van Dale geeft het woord ‘bezieling’ als betekenis. Ook is het woord ‘spiritus’ te herkennen. En spiritus betekent geest of ziel. Je kent het wel uit de kerk In Spiritus Sanctus – De heilige geest. Leuk om te weten, en verder? Maar nu. Hoe kom je aan inspiratie? Als ik ondernemers spreek over hun social media aanpak, is een van de excuses: gebrek aan inspiratie. "Ik weet niet wat ik moet posten”. Nu heeft iedereen zijn of haar eigen manier om aan inspiratie te komen. En ik zal je vertellen wat voor mij het beste werkt. Er zitten vast 1 of 2 bij waar je wat mee kunt. Ik kan je alvast wel verraden dat de inspiratie in ieder geval niet komt als je achter je laptop zit 😁. Een voorwaarde voor creativiteit (of inspiratie, ideeen) is dat je je hoofd leeg hebt. Als je je gestresst voelt staat je lichaam in de bekende ‘fight or flight’ modus en produceert je lichaam veel adrenaline en cortisol. Dit is funest voor je creativiteit. Want: het rationele deel van je hersenen gaat ‘uit’, hierdoor gaat je brein uit van the worst case scenario en ga je negatief denken. In de oertijd was dat noodzakelijk als je moest vluchten voor een wild dier, maar nu maakt het je alleen maar onzeker. Zorgt die modus ervoor dat je een tunnelvisie creëert. Onze hersenen zoomen 100% in op het probleem wat voor ons ligt en kunnen nergens anders meer aan denken. Dus bye bye creativiteit en inspiratie. (klopt helemaal, dat heb ik wel gemerkt tijdens/na mijn verhuizing. Er kon niks meer bij in mijn hoofd.😨) ik na de verhuizing ⬇️ Hoe maak ik mijn hoofd leeg? 1. In bed Echt waar, de allerbeste ideeen krijg ik op de zondagochtend in bed. Iedereen slaapt dan nog en ik lig naar het plafond te staren (ik heb in bed alle wereldproblematiek in 5 minuten opgelost, echt waar). 2. Dobberend in bad Zonder telefoon of boek bij de hand, alleen maar in bad liggen. Heerlijk! 3. Wandelen met mijn hond. Ik moet wel alleen wandelen want alleen dan komen de ideeën als vanzelf op 4. Doelloos Krabbelen gewoon een beetje klooien met papier. Pak een stuk papier en een pen. Ik gebruik hiervoor zelf mijn 21 jaar oude vulpen (1e kadootje van de verkering) want die glijdt zo lekker over het papier. Wat ik doe is doelloos een soort golfjes tekenen. Continu hetzelfde. De ideeën poppen dan vanzelf op. Als bovenstaande mij geen of onvoldoende ideeën oplevert, dan kan ik altijd nog naar 5. Pinterest Dán laat ik me inspireren door de creativiteit van anderen. Ook niks mis mee. Ik word sowieso altijd blij van Pinterest. Als je kijkt naar bovenstaande tips, met uitzondering van de laatste, dan kun je alleen maar concluderen dat creativiteit en inspiratie uiteindelijk allemaal uit jezelf komt. Dat vind ik, in ieder geval, een geruststellende gedachte. Een andere tip (ja, ik blijf tips geven😊) : hou altijd pen & papier bij de hand om ideeën op te schrijven. Want een idee vliegt zo weer weg. Inspreken in je telefoon, het idee naar jezelf mailen of in je kalender zetten kan natuurlijk ook. In podcast aflevering 5 over de 5 golden rules voor social media. Had ik het o.a. over het plannen van content. Dat zei ik niet voor niks. Als je nl. onder druk moet creëren, sla je dicht. Ontzettend jammer. Dus, voordat je nieuwe posts, reels, of wat dan ook gaat maken: Ontspan, en de rest komt vanzelf. Echt waar. Misschien heb jij wel inspiratietips voor mij. Deel ze dan in de comments.Dat zou ik leuk vinden. Hé hallo, Vind je het tijd om eindelijk eens die social media voor je organisatie aan te pakken? Laat mij je helpen. Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek Wil je me eerst beter leren kennen? Volg me dan op Instagram, Facebook, Pinterest of LinkedIn. of luister naar mijn podcast

  • Social media voor mijn bedrijf: waar begin ik?

    In 5 stappen naar een effectieve strategie voor Facebook, Instagram en LinkedIn Dit artikel is ook te beluisteren als podcast aflevering. Je bent voor jezelf begonnen: GEFELICITEERD! alleen dat al is een applausje waard. Je wilt de wereld laten dat je onderneming er is & dat 'you are ready to rumble'. De beste manier is natuurlijk: social media Maar waar, in die enorme zee van mogelijkheden: Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter (misschien denk je zelfs na over TikTok of YouTube), begin je in hemelsnaam? Ik kan me voorstellen dat je een paniekaanval voelt opkomen als je er alleen al aan denkt. Zéker als je andere ondernemers (lees: concurrenten) al zo lekker bezig ziet. Heb je last van dat laatste, luister dan naar aflevering 6 'het vergelijkingsmonster' die ik maakte met Judith de Jong van Qoers ) Hulp is onderweg Ik ben blij dat je nadenkt over HOE je social media wilt aanpakken. Veel ondernemers denken namelijk dat het aanmaken van een Facebook pagina en een LinkedIn account voldoende is. Verrassing: niks is minder waar. Oké, let op! Hieronder heb ik 5 basisstappen voor je opgeschreven om je te helpen met een social media strategie voor je bedrijf: Profileer Paarse koe Publiek Thema's Waarde En nu? Hoe start je op de verschillende socials? Voordat je begint met lukraak posten, volg je eerst deze stappen: Stap 1 - Profileer Bepaal hoe je je onderneming wilt neerzetten. Denk daarbij ook aan hoe je jezelf als ondernemer wilt profileren. Welke kernwaarden vind jij belangrijk? M.a.w. waar sta jij voor? Kies er minimaal 3 en max. 5. Stap 2 - Paarse koe n.b. de term Purple Cow komt uit het gelijknamige boek van Seth Godin. Bepaal het volgende: waarin onderscheidt je je? Waarin ben jij anders (en beter) dan anderen? Heb jij een andere benadering van de markt? Heb jij een bijzondere invalshoek? Heb jij een andere manier van service verlenen dan jouw concurrent? Schrijf dit op. "The key to success is to find a way to stand out - to be the purple cow in a field of monochrome Holsteins." - Seth Godin Stap 3 - Publiek Voor wie ben jij er? Wie wil jij aanspreken? Probeer dit zo gedetailleerd mogelijk op te schrijven. Het hoeft niet op het niveau van welk merk toiletpapier diegene gebruikt. Maar wel dat je weet met wie je online in gesprek gaat. Ik heb zelf een aantal mensen in mijn hoofd waar ik mijn content voor maak. Dat zijn mensen waarvan ik weet dat ik ze help met mijn kennis. En ik weet dat omdat ik met ze praat over social media voor hun business. Als je je ideale klant voor ogen hebt, dan is het maken van social media posts makkelijker. Stap 4 - Thema's Over welke thema’s wil je posten? Ik bedoel hiermee niet je producten of diensten maar thema's die gerelateerd zijn aan jóuw business. Kies max 5. thema's. Die thema's geven richting aan je strategie en zorgen voor focus. Bovendien ben je met die thema's consistent in je tijdlijn (feed). Als voorbeeld heb ik hieronder die van mij neergezet. Ik post over: Social media ontwikkelingen Canva Ondernemerschap Mindset Online communicatie Stap 5 - Waarde Schrijf op welke waarde jij aan anderen biedt. Wat hebben mensen er aan om jou te volgen? Waar help je ze mee? En hoe kun je jezelf daarmee profileren als expert? Een voorbeeld: je hebt een bedrijf in make-up masterclasses. In een make up masterclass leer je klanten om beter uit de verf te komen (sorry ik kon het niet laten :-) ). Ze leren hoe ze zichzelf mooier kunnen (op)maken. Daardoor krijgen ze meer zelfvertrouwen en voelen zich gelukkiger. Dát wordt dan het uitgangspunt van jouw social media aanpak. Een post met als onderwerp: 3 snelle tips voor een stralende oogopslag, is daar een voorbeeld van Dus Deze 5 stappen vormen de basis voor jouw social media aanpak. Daarna kijk je waar jouw publiek actief is. Instagram, Facebook, LinkedIn etc. En op die platformen ga jij je profileren. Overigens hoef je niet op alle platformen actief te zijn, maak hierin een weloverwegen keuze. Kijk ook naar wat bij jou past. Ik heb mijn focus bijvoorbeeld op Insta en LinkedIn. Twitter vind ik echt verschrikkelijk dus daar doe ik niks mee. Meer weten? Zakelijk social media kan nogal overweldigend voelen, zeker als je net begint. Je ziet door de bomen het bos niet meer. De kans is groot dat je daardoor niets meer doet en zo kansen laat liggen. Jammer. En niet nodig. Laat mij je helpen om jouw social media aanpak eenvoudig en effectief te maken. Neem contact op om -vrijblijvend- te kijken hoe ik kan helpen (en natuurlijk of we een klik hebben). Liever eerst op afstand kennismaken? Klik dan hier om naar de SocialSells podcast te gaan.

  • Top 3 social media fouten door ondernemers

    Toen ik net klaar was met de opleiding Internet Marketing werd ik door ondernemers gevraagd om hun social media-accounts te beheren. Natuurlijk greep ik die kans met beide handen aan, omdat ik wilde laten zien hoe goed ik was😉. Waar ik gaandeweg achter kwam, dat is dat veel ondernemers (ook grote organisaties) over het algemeen géén idee hebben hoe ze social media kunnen laten werken voor hun bedrijf. Dat komt o.a.dat zakelijk social media relatief nieuw is. Dus als je deze valkuilen herkent, je bent niet de enige. Waar zit het hem nu in dat de ene ondernemer social media wél effectief inzet voor zijn/haar business en de ander geen resultaten ziet? Ik heb ondertussen veel accounts geanalyseerd en daar behoorlijk veel informatie uitgehaald. Als ik de 3 belangrijkste fouten moet noemen die ondernemers maken met social media voor hun onderneming, dan zijn dit de valkuilen waar veel ondernemers inlopen: 3 door ondernemers meest gemaakte fouten op social media Zakelijk Social media op dezelfde manier gebruiken als privé social media Geen (strategisch) plan Zenden in plaats van verbinden 1. Zakelijk Social media op dezelfde manier gebruiken als privé social media De meesten van ons gebruiken social media al privé. De logische stap, als je een bedrijf hebt, is dan ook om een zakelijk account te nemen. Toch? Ja! So far so good. Maar dan.. Als jij je onderneming wilt profileren op social media dan is dat wat anders dan zo nu en dan die vakantiefoto’s delen, je avondje uit met vrienden of je nieuwe auto laten zien. Want dát is wat je op je privé account doet. Jouw zakelijke account is dé manier om jezelf en je bedrijf te profileren en te presenteren Gebaseerd op jouw missie en visie. Zodat jouw ideale (en potentiële) klant weet wie jij bent, wat je doet en waar je voor staat. Veel ondernemers gaan hier volledig aan voorbij. Ze zien social media for business als een extra taak op de to do-list. Waar ze bovendien geen tijd voor hebben. De oplossing is je te realiseren dat social media, als je het effectief inzet voor je bedrijf, zorgt voor meer en betere klanten. Social media verdient een serieuze aanpak net als inkoop, verkoop en administratie 2. Geen strategisch social media plan hebben Net als de rest van je onderneming, heb je ook voor je social media aanpak een plan nodig. Een strategie. Anders doe je maar wat. En dan verzand je dus in wat je kent vanuit je eigen prive account. Dan post je zo nu en dan wat, zonder achterliggend doel. Posten om het posten. Ad Hoc, zonder ziel en dat merkt je publiek.Je doet jezelf en je onderneming tekort. Want je krijgt minimale dan wel geen reacties van volgers. Deze manier kost jou onnodig tijd en het levert niks op. Zo jammer.Dan kun je beter iets anders gaan doen. En fout 3, die heb ik echt voor het laatst bewaard 3. Zenden in plaats van verbinden Dit gebeurd echt te weinig (oké bijna niet dus) en daar liggen zoveel kansen. Want wat wordt het meest vergeten door ondernemers? Nou wat denk je? Het basis idee van social media. Geen idee wat ik bedoel? Stel jezelf dan deze vraag: waarom heet social media eigenlijk, social media? Het heet dus niet voor niets SOCIAL media. Het gaat om verbinding. De connectie. Met je doelgroep. Huidige & aanstaande klanten. Er is geen betere manier om te verbinden met jouw doelgroep dan op social media. En verbinden, dat werkt 2 kanten op. En dan zie ik dus bedrijven en ondernemers posten op social media. Met een goeie video of foto’s en een goed verhaal. Daar wordt dan op gereageerd met likes en comments van enthousiaste mensen. (Lees: klanten of potentiële klanten) En de moeite die iemand neemt om een reactie te schrijven, wordt door het bedrijf of de ondernemer ‘beloond’ -als het al gebeurd- met een nietszeggende 👍like. Ik word daar dus heel boos van. Wat een gemiste kans is dat zeg! Dit gedrag kost je uiteindelijk klanten. Want dat kun je 1 x doen of 2 x en daarna denkt diegene (bewust of onbewust): je kunt me de kont kussen. Ik reageer niet meer op jouw posts want jij vindt mij blijkbaar niet belangrijk. We zijn allemaal mensen, en iemand die de moeite neemt om op jouw post te reageren vindt het fijn als hij/zij gezien wordt. Als jij daar op de juiste manier mee omgaat heeft dat een positief effect op jou en jouw onderneming. Dus aan je reputatie. En dát gaat je helpen om positief op te vallen in die zee van concurrenten. Goed, dus dit zijn de 3 meest gemaakte fouten: Zakelijk social media net zo gebruiken als prive social media Geen strategisch plan Zenden in plaats van verbinden Herken jij deze 3 valkuilen? Doe jij social media er ook 'even bij' voor je bedrijf of je werkgever’? Ik snap het, ik weet hoe het gaat in de praktijk. Het komt ook omdat we social media veel privé gebruiken. Dan vergeet je snel dat social media for business een andere benadering vraagt. Wil jij nu eindelijk social media voor je onderneming, eens goed aanpakken? App, mail of bel me dan voor een vrijblijvend gesprek. Klik hier voor mijn contactgegevens. Wil je me eerst beter leren kennen? Volg mij dan op Instagram, Facebook, Pinterest of LinkedIn. of luister naar mijn podcast

Alles bekijken

Pagina's (18)

  • Blog | SocialSells

    3 minuten MINDSET Razendsnel de beste ideeën met deze 5 simpele tips 3 minuten SOCIAL MEDIA STRATEGIE Social media voor mijn bedrijf: waar begin ik? 4 minuten SOCIAL MEDIA STRATEGIE Top 3 social media fouten door ondernemers 2 minuten INSTAGRAM Instagram features die bijna niemand kent, deel 1 2 minuten FACEBOOK Ben jij nog de baas van je Facebook bedrijfspagina? 3 minuten MINDSET De dag dat ik stopte met mezelf klein te maken

  • Training | SocialSells

    Training Voor wie is deze training? Voor iedereen die social media zakelijk gebruikt zowel (profit als non-profit organisaties) en daar betere resultaten uit wil halen. Wat heb je aan deze training? Na deze training kun je jouw organisatie effectief profileren op social media: V olgers worden klanten, klanten worden ambassadeurs & resultaten verbeteren Waar? de training is offline, op locatie meer lezen Pijl wijst naar meer klantinformatie, meer klanten, meer omzet Dag 1 Online communicatie - verbinden i.p.v. zenden: het belang van een goede social media strategie de social selling cycle 5 golden rules of social media social media strategie voor jóuw organisatie hoe je social media plant & tijd bespaart hoe jij online het verschil maakt hoe je je doelgroep bereikt & aanspreekt omgaan met negatieve comments/slechte reviews Dag 2 Zakelijk Facebook & Instagram inzicht in cijfers & trends werken met Facebook/Instagram business suite hoe schrijf je een aantrekkelijke bio? welke teksten hebben effect en welke niet? hoe werken algoritmes? effectief hashtags​ inzetten hoe je stories effectief inzet om verbinding te krijgen met jouw doelgroep Instagram Reels maken IGTV maken Wat leer je in deze training? Meer info over de training Meer informatie Shine Online & laat je business bloeien is een incompany training, dat betekent dat ik train op klantlocatie. De training bestaat uit 2 dagdelen van 3,5 uur. Max. aantal deelnemers per training: 5 personen Tijdens de training is er veel ruimte voor interactie en ga je ook zelf aan de slag. Voorafgaand aan de training maak ik een analyse van jullie zakelijke social media kanalen en website zodat we gericht kunnen werken mét en aan jullie online communicatie. ​ Pijl wijst naar meer klantinformatie, meer klanten, meer omzet Interesse in een samenwerking? Stuur me dan een bericht via onderstaande button, ik neem snel contact op voor een kennismakingsgesprek ​ Tot dan, ​ ​ Stuur een bericht

  • SocialSells/links

    de podcast mijn blog de training Meer over denise contact

Alles bekijken