
Search Results
27 items gevonden voor ""
Blogposts (9)
- Om reviews vragen gênant?
Vragen om reviews, doorverwijzingen of recensies, voor velen van ons is dat een lastig onderwerp. ‘Ik wil niet bedelen of drammen’ en ‘ik vind het zo sales-achtig’. Of, ‘ik ben niet zo commercieel’. Dat hoor ik vaak. Maar je wilt wél klanten, toch? Feit: mond-tot-mond reclame werkt nog altijd het best Voor de duidelijkheid: uit onderzoek blijkt dat 92% van de mensen aanbevelingen van vrienden en familie eerder vertrouwd en veel serieuzer nemen dan iedere andere vorm van reclame die ze te zien krijgen. Bingo! Reviews, recensies en ook als jouw klanten op sociale media (positief) over jouw bedrijf of diensten posten: allemaal vormen van mond-tot-mond reclame. Alleen met een groter en sneller bereik. Dus meer impact. Win-win Mond-tot-mond reclame is dus én de meest effectieve reclame die je kunt krijgen én het is gratis. Win-win dus. Hoe kom je -makkelijk- aan reviews? En hoe kom je van dat ‘ik wil niet pushen/drammen/bedelen-gevoel af? Dat is eenvoudig Een voorbeeld: Zeep aan een magneet. Wat? Ja, echt. Zeep aan een magneet. Heb ik laatst gekocht. Omdat ik een post op Instagram zag van iemand die er een had en er blij mee was. Een superhandig ding moet ik zeggen. Maar daar gaat het hier niet om Waar het wél om gaat is dit: Mijn aankoop was leuk verpakt. Er zaten 2 kaartjes bij. En op 1 ervan stond handgeschreven: ‘ Wat leuk dat je een bestelling deed bij de Groene Bloem! Dank je Denise. Mocht je tevreden zijn dan waardeer ik het enorm als je wat reclame wilt maken'. Simpel, duidelijk en bescheiden. Geen gepush, gedram en gebedel. Gewoon een heldere vraag. Ik kreeg daar als klant absoluut geen vervelend gevoel bij. En omdat ik blij was met mijn aankoop én zij mij de vraag stelde heb ik op Google een positieve review achtergelaten. Denk hier eens over na: Positieve reviews (digitale mond-tot-mond reclame) is de snelste en voordeligste manier om aan klanten te komen. Mensen geven, bij een slechte ervaring, eerder een negatieve review af dan bij een goede ervaring een positieve review. Dus zul je om een review moeten vragen. Vragen om een review is niet vervelend voor de klant. Je vraagt alleen maar of ze hun positieve ervaring willen delen met anderen. Een hele gewone vraag eigenlijk. En als ze 'nee' zeggen? Ook prima toch? Dan heb je het in ieder geval gevraagd. Tip: Vind je het lastig om het face-to-face te vragen? Vraag het dan met een persoonlijk geschreven kaartje die je opstuurt of een persoonlijk mailbericht waarin je je klant bedankt voor de aankoop, samenwerking of komst. In diezelfde mail vraag je of hij/zij zijn ervaring wil delen met anderen middels een Google review, Facebook recensie of (nog mooier in een post op social media waarin jouw bedrijf wordt getagd). Hé hallo, Wil je eindelijk eens de social media strategie voor je bedrijf aanpakken? Of heb je advies nodig over je online zichtbaarheid? Ik help je graag!
- Brain Pickers? - zo deal je ermee!
Allereerst, wat is een brain picker? Een brain picker is iemand die andermans kennis verzamelt door hem of haar te ondervragen. Klinkt onschuldig toch? Op zich wel. Totdat de ondervrager jou ondervraagt over het onderwerp waar jij je geld mee verdiend. Dan deel je dus waardevolle informatie waar jouw klanten normaliter voor betalen. Ik hoor je denken : 'Lekker belangrijk Denise, wat is er mis met anderen helpen? En trouwens, ik heb die dingen toch meteen door' Inderdaad, anderen helpen is prima. Maar dat is niet wat ik hier bedoel. Bij brain picking gaat het over wat anders. En heb je het door als het je overkomt? Nou nee. Niet meteen Niet echt en écht NIET Een voorbeeld uit eigen ervaring Toen ik net klaar was met de opleiding Internet Marketing, beheerde ik social media accounts van ondernemers. Eén klant had mijn naam doorgegeven aan een andere ondernemer. Deze man wilde graag met mij in gesprek om te kijken naar de mogelijkheden voor een samenwerking. Ik was nog maar net bezig als ondernemer dus mijn ego en ik waren zwaar gevleid. Eindelijk een openlijk tevreden klant, erkenning en dan ook eens kans op nóg een nieuwe klant. Yes! Mijn dag kon niet meer stuk! Dus, dag en tijdstip afgesproken. Gesprek ging prima. De man vertelt over wat voor ellende hij in de familie heeft en hoe hij in zijn huidige onderneming is geraakt. blablabla enz. En ik, ik luister, en verlies volledig uit het oog waarom we hebben afgesproken. Na drie kwartier vertelt mijn gesprekspartner eíndelijk waar hij tegenaan loopt met zijn onderneming (te weinig klanten, geen online zichtbaarheid etc.). Mijn instant reactie: 'oh ja, ik begrijp het, dat kun je oplossen door XYZ te doen. En dan moet je social media zus en zo aanpakken!' Hij schrijft enthousiast mee en vraagt een offerte aan. Want hij 'ziet een samenwerking zéker zitten'. Wat gebeurde hier? Ik heb -ongemerkt- een volledig adviesgesprek gevoerd, waar ik normaliter €85 per uur voor factureer. En daarna? Ik maakte een offerte. Wat is daar dan mis mee, denk je misschien?. Die vraag brengt mij naar de volgende blunder (ik durf het bijna niet te op schrijven): Want, ik maakte niet alleen een offerte. Ik schreef een volledig adviesrapport. Om maar te laten zien hoe goed ik was. Je snapt hem inmiddels wel. Nooit meer iets van deze man gehoord. En inmiddels had ik al in de gaten dat mijn brein was 'picked', mijn ideeën en visie waren gejat. En ik was er met open ogen ingetuind. Ik voelde me zo ongelooflijk dom! En tegelijkertijd wist ik dat dit een hele wijze les was. Hoe voorkom je deze situatie? Het is een valkuil waar je makkelijk instapt, een echte beginnersvalkuil. Je voelt je gezien door zo’n aanvraag en je vergeet om jouw kapitaal te beschermen. In mijn geval was het met iemand die ik -bijna- niet kende. Gevaarlijker wordt het als een vriendin of familielid je iets vraagt over jouw expertise. Bijvoorbeeld dat ik, op een verjaardag met een vriendin die als voedingscoach werkt, begin over dat ik 13 kilo ben aangekomen na het stoppen met roken. En ik stel aan haar de vraag: 'hoe raak ik nou die extra kilo's kwijt? Ik heb alles al geprobeerd'. Dan vraag ik dus gratis advies, in plaats van dat ik naar haar praktijk ga. En daardoor loopt zij omzet mis. Dat kan niet te bedoeling zijn. 3 tips om met brainpicking om te gaan 1. Bewustwording Realiseer je dat jouw kennis, kunde & visie, jouw moneymakers zijn. Dát is jouw business en daar verdien jij je geld mee. Dit geldt dus ook als familie, vrienden bij je komen voor advies. Want onthoud dit: Een stratenmaker die het straatwerk doet bij familie /vrienden/collega's, die doet het ook niet gratis. Die krijgt gewoon betaald. En JIJ verdient het om ook betaald te worden voor jouw kennis en kunde (en niet te vergeten de tijd die je besteedt). Wees je daar steeds van bewust. Elk moment dat jij gratis advies geeft, geef je geld weg. En daarom ben je niet gaan ondernemen toch? 2. Voorbereiding Wees voorbereid op de situatie dat een vriend/familielid jou om advies vraagt. Bedenk een aantal -beleefde maar wel duidelijke- antwoorden. Bijvoorbeeld deze: 'Wat goed dat je deze vraag stelt. Ik ben gespecialiseerd in ....zelf invullen en heb over dit onderwerp een ... (hier invullen wat je verkoopt) ontwikkeld. Als je daar meer uitleg over wilt maak ik graag een afspraak met je. Je kunt ook alvast naar mijn website/podcast/YouTube kanaal gaan voor meer informatie.' 3. Reminder Als je een 1e (klant)gesprek hebt: schrijf op je intakeformulier of op je schrijfblok NBP of No Brain Picking en omcirkel het. Zo blijf je alert. Herken je dit? Heb jij je ook wel eens laten gebruiken zonder dat je het in de gaten had? Ik ben benieuwd naar jouw verhaal. Schrijf hieronder je reactie of stuur me een bericht via de contactpagina van deze website. Hé hallo, Wil je eindelijk eens die social media voor je onderneming aanpakken? Of heb je advies nodig over online zichtbaarheid? Laat mij je helpen. Neem contact op voor een afspraak
- En dáárom is het negeren van je gevoel, funest voor je business
Soms let je niet goed op wat je lichaam (lees; intuitie) je wil vertellen. En uiteindelijk moet je daarvoor op de blaren zitten. En laat mij dat afgelopen jaar nou ook zijn overkomen. Om te weten waar ik het precies over heb, is het handig als je wat voorinformatie hebt. Eind vorig jaar, werd ik benaderd door iemand, waar ik vroeger tijdens mijn studententijd voor heb gewerkt. Dat was ongeveer dertig jaar geleden (OMG!). Kansen Deze man wilde met mij in gesprek over de social media aanpak voor een vliegvereniging hier in de regio. We maakten een afspraak. Gesprek gehad, uitgebreid gesproken over social media strategie etc. Ging allemaal prima. Ondanks zijn manier van communiceren. Hij vertelde dat hij nog meer potentiële klanten voor mij had. Leuk, dacht ik, nieuwe kansen. Dus ik lekker voortvarend bezig, offertes gemaakt, 1 voor hem en 1 voor een potentiële andere klant. Zoals je misschien weet uit mijn podcast afleveringen, heb ik in 2019 besloten dat ik geen social media beheer meer doe voor klanten. Dus mijn offertes waren gebaseerd op social media strategie incl. trainingen & maatwerk social media template-ontwerpen voor het eerste half jaar zodat ze meteen van start zouden kunnen gaan. Goed, offertes verstuurd. Tweede afspraak gemaakt. Bleek dat ik de offertes voor niks had gemaakt. Want de man wilde iemand die social media beheer voor zijn vereniging én zijn klant ging doen. Tot zover, niks aan de hand Oké en hier ging het dus fout ( en nu ik dit vertel, voel ik de schaamte al weer opkomen): Ik zei: 'eigenlijk doe ik dat niet meer, social media beheer'. Zijn reactie, hij snauwde me toe: “Dan neem je maar iemand aan die dat gaat doen maar dit is wat we willen" Wat zei ik toen: 'Oké, ik wil jullie het eerste half jaar wel helpen totdat jullie iemand hebben die ik kan trainen en die het vervolgens kan overnemen'. Wat ging hier mis? Dit gesprek gaf mij een vervelend onderbuikgevoel. Dat gevoel heb ik genegeerd. Dat dit een belangrijke red flag was, bleek later. Daar kom ik in een volgend blog op terug. Daarnaast ging ik volledig voorbij aan wat ik zelf wil en hoe ík wil werken. De wensen van degene tegenover mij waren blijkbaar belangrijker dan die van mij. Kortom, het lieve meisjessyndroom stak de kop op. Hij heeft een probleem en ik paste me aan om dat probleem op te lossen. En dit, lieve lezer was slechts het begin van het hele debacle. Want als het in de basis al niet goed voelt, dan is de kans groot dat de rest van de samenwerking niet veel beter verloopt. Dat is dus precies wat hier is gebeurd. Van fouten kun je leren Hoe kun je er voor zorgen dat je sterk en bij jezelf blijft? 1. Bepaal vooraf wat je wilt/hoe je wilt werken/welk doel je wilt bereiken. 2. Geef niet meteen antwoord op elk verzoek of vraag. Laat een stilte van 3 sec vallen na de opmerking van de ander, > kijk hem/haar aan > adem rustig door. En zeg rustig: ‘ik ga hier over nadenken en ik kom er op een ander moment bij je op terug’. 3. Bedenk vooraf wat je zegt als je gesprekspartner iets wil of zegt wat niet past bij jouw werkwijze/doel of wens. Bijv. 'Ik snap je vraag. Ik werk op een andere manier nl. ....(zelf invullen) dus ik kan je niet verder helpen'. 4. Het aller- allerbelangrijkste: luister goed naar je lichaam en vertrouw op je intuïtie. Want die klopt -bijna- altijd A quiet mind is able to hear intuition over fear Heb jij ook wel eens zoiets meegemaakt? Ben jij ook iemand die in lieve meisjes (of jongetjes) gedrag vervalt? Of dat je ‘vergeet’wat je zelf wilt? Als je je verhaal kwijt wilt, stuur me een bericht via de contactpagina van deze website of zoek me op op insta, facebook of linkedin. Hé hallo, Wil je eindelijk eens die social media voor je onderneming aanpakken? Laat mij je helpen. Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek Wil je me eerst beter leren kennen? Volg me dan op Instagram, Facebook, Pinterest of LinkedIn of luister naar mijn podcast
Andere pagina's (18)
- Training | SocialSells
Social Media Training Voor wie is deze training? Voor iedereen die social media zakelijk gebruikt (of daarmee wil starten) en daar betere resultaten uit wil halen. Wat heb je aan de training? Na deze training heb je handvatten voor je eigen social media aanpak en kun jij je onderneming effectief presenteren op social media: V olgers worden klanten, klanten worden ambassadeurs & resultaten verbeteren Waar? de training is offline, op klantlocatie Anchor 1 Inhoud training Dag 1 Online communicatie - verbinden i.p.v. zenden het belang van een goede social media strategie de social selling cycle 5 golden rules of social media social media strategie bepalen zichtbaarheidsschaamte overwinnen hoe je social media plant & tijd bespaart hoe jij online het verschil maakt hoe je je doelgroep bereikt & aanspreekt omgaan met negatieve comments/slechte reviews Go to Maps Dag 2 Zakelijk Facebook & Instagram in de praktijk de laatste cijfers & trends werken met Facebook/Instagram business suite hoe schrijf je een aantrekkelijke bio? welke teksten hebben effect en welke niet? hoe werken algoritmes? effectief hashtags inzetten Stories effectief inzetten Instagram Reels maken Wat leer je in de training? Meer informatie De SocialSells Social Media training is een incompany training, dat betekent dat ik train op klantlocatie. De training bestaat uit 2 dagdelen van 4 uur. Max. aantal deelnemers per training: 5 personen Tijdens de training is er veel ruimte voor het stellen van vragen en ga je ook zelf aan de slag. Voorafgaand aan de training maak ik een analyse van jouw zakelijke social media kanalen en website zodat we gericht kunnen werken mét en aan de online communicatie van jouw onderneming. Tarief De investering voor de training is € 795 (excl. BTW) per persoon. Enthousiast geworden? Stuur me dan een bericht via onderstaande button, ik neem snel contact op voor een kennismakingsgesprek Tot dan, Klik hier om contact op te nemen Meer informatie
- 404 | SocialSells
There’s Nothing Here... We can’t find the page you’re looking for. Check the URL, or head back home. Go Home
- Privacy statement | SocialSells
Privacy Statement SocialSells, gevestigd aan Dorpsstraat 55, 7635NA Lattrop-Breklenkamp, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring. Contactgegevens: https://www.socialsells.nl/ Dorpsstraat 55, 7635NA Lattrop-Breklenkamp Social media training Social media advies Social media strategie trajecten daarnaast is Denise Stadman social media blogger en schrijft ze over vrouwelijk leiderschap. Denise Stadman is de Functionaris Gegevensbescherming van SocialSells. Hij/zij is te bereiken via denise@socialsells.nl Persoonsgegevens die wij verwerken SocialSells verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken: Voor- en achternaam E-mailadres Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch Gegevens over uw activiteiten op onze website Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via denise@socialsells.nl, dan verwijderen wij deze informatie. Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken SocialSells verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen: - Het afhandelen van uw betaling - Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder - U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren - U de mogelijkheid te bieden een account aan te maken - SocialSells analyseert uw gedrag op de website om daarmee de website te verbeteren en het aanbod van producten en diensten af te stemmen op uw voorkeuren. Hoe lang we persoonsgegevens bewaren SocialSells bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens: voor de nieuwsbrief: tot aan uw afmelding. Voor evt. online programma's tot 2 maanden na het aflopen van het betreffende programma. Delen van persoonsgegevens met derden SocialSells verstrekt alleen aan derden én uitsluitend als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken SocialSells gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen. Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Dit kunt u zelf doen via de persoonlijke instellingen van uw account. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door ons bedrijf en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. Wilt u gebruik maken van uw recht op bezwaar en/of recht op gegevensoverdraagbaarheid of heeft u andere vragen/opmerkingen over de gegevensverwerking, stuur dan een gespecificeerd verzoek naar denise@socialsells.nl . Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. SocialSells zal zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen vier weken, op uw verzoek reageren. SocialSells wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons Hoe wij persoonsgegevens beveiligen SocialSells neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via denise@socialsells.nl